Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nina Maijen - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nina Maijen - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Blijf op de hoogte en volg Nina

06 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

Jaaaa, eindelijk is ons avontuur begonnen!! Inmiddels zijn we al een aantal dagen op het mooie eiland Curaçao, in dit verslagje dus een verhaaltje over de eerste paar dagen.

Maandag was het zover, Daphne en ik vertrokken richting Schiphol om een nieuw avontuur aan te gaan: 10 weken stage lopen op de Marnixschool in Curaçao. Toen we eenmaal afscheid hadden genomen, onze koffers weg hadden gebracht en in het vliegtuig zaten, kregen we te horen dat we wegens omstandigheden iets later zouden vliegen. We hebben ongeveer een uur in het vliegtuig gezeten, voordat we de lucht ingingen. De vlucht zelf is prima verlopen. We hadden ieder een eigen schermpje waar we tv en series konden kijken, muziek konden luisteren e.d. Maandag zijn we rond 14.45 (Curaçaose tijd) geland.
Toen we aankwamen op het vliegveld van Curaçao, waren we erg benieuwd hoelang het zou duren voordat we door de douane zouden zijn en onze koffers hadden. Vanuit verschillende verhalen hadden we erop gerekend, dat het wel even kon duren. Gelukkig viel dit reuze mee, na een uur stonden we buiten met onze koffers en stonden Evi en Tessa ons met de auto op te wachten. Met een beetje passen, meten en proppen zaten we met al onze koffers in de auto.
Onderweg naar het appartement hebben we al wat van het eiland kunnen zien. Wat meteen opviel was het verkeer hier, waar ik natuurlijk al het één en het ander over had gehoord. Regels, die zijn er niet (ofja, daar wordt niet naar gekeken), de grootste auto's nemen voorrang, auto's van rechts wachten wel even en als je niet doorrijdt wordt er meteen getoeterd.
Na een ritje van ongeveer een half uurtje, kwamen we aan bij het appartement. We hoefden gelukkig niet lang op de sleutel te wachten en konden dus snel ons nieuwe ''huisje'' in. We hebben erg veel geluk met het appartement. Er zijn twee slaapkamers, fijne bedden, alles is netjes en we hebben een zwembad bij het complex.
De eerste avond zijn we gezellig met z'n 4e uiteten gegaan en op tijd gaan slapen, we moesten dinsdag vroeg eruit om een verklaring van rechtswege aan te vragen, wat trouwens ook nog een verhaal apart was. We hadden namelijk een afspraak tussen 08.00u en 9.00u, maar mochten meteen kennis maken met de Curaçaose mentaliteit. Na ongeveer 2 uur stonden we buiten, maar Tessa had een beetje pech en mocht nog ''even'' langs de girobank om 5 gulden (dus ongeveer €2,50) over te maken. Ook hier had ze het geluk dat alles erg vlot verliep...
Uiteindelijk waren Evi en Tessa pas rond 17.00u terug en was alles voor zover geregeld. Over 3 weken hebben we het geluk dat we weer terug mogen voor een afspraak, om uiteindelijk de verklaring te overhandigen. Gelukkig konden Daphne en ik s 'middags nog even bijkomen aan het zwembad.
Woensdag wilde we eigenlijk beginnen met onze stage, maar we hadden geen reactie meer gehad vanuit de stageschool. Daarom zijn we woensdag even langsgegaan om kennis te maken. We werden erg vriendelijk ontvangen en mochten zelf een voorkeur aangeven voor een stageklas. De adjunct directrice heeft ons een kleine rondleiding gegeven en we kregen meteen te zien in welke klas we de volgende dag konden beginnen. Daphne gaat stage lopen in groep 3, Evi in groep 2, Tessa in groep 4 en in sta in groep 5. Nadat we kennis hadden gemaakt, zijn we nog lekker gaan ontspannen op het strand. Vandaag (donderdag) hebben we onze eerste stagedag gehad. In de loop van de komende dagen zal ik vertellen hoe ik de eerste stagedagen heb ervaren. Tot snel!

• 06 Februari 2015 - 08:14

Danny :

Hoi , nina ..super leuk om je zo te volgen .
    dikke knuffel van ome edwin , bjarn en mij xxxx

• 06 Februari 2015 - 20:35

Papski:

Hey meis, je hebt me inmiddels al veel ge-appt en we hebben ook al ge-facetimed. Toch nog leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen. Hou van jou.

• 07 Februari 2015 - 13:58

Tante Daisy:

Hey Nina,

Wat leuk om van je te horen! We zijn al weer benieuwd naar het vervolg.
    xxx van Ome Leon, Fin, Eva en mij.

• 07 Februari 2015 - 14:12

Elly:

hallo Nina, wat fijn dat alles goed is verlopen en leuk om je zo te volgen! Veel succes met je stage in groep 5 !! Vele lieve groetjes, Ad en Elly